Brązowe tuleje

Specyfikacje, właściwości i zastosowanie

tuleje

Tuleje brązowe a tuleje metalowo-gumowe. Czym się różnią?

Tuleje to z jednej strony małe i często niedoceniane elementy różnych urządzeń lub mechanizmów, a z drugiej strony części, bez których wspomniane urządzenia nie byłyby w stanie poprawnie funkcjonować. Do wyboru są różne rodzaje tulei, ale najpopularniejsze to tuleje brązowe czy tuleje metalowo-gumowe. Do czego jednak one służą i czym się od siebie różnią? 

Tuleje metalowo-gumowe, czyli elementy często wykorzystywane w samochodach

Tuleje metalowo-gumowe bardzo często wykorzystywane są w samochodach, w których wymagana jest pewna amortyzacja oraz elastyczność. Jeśli zależy nam na tym, żeby pojazd nie miał twardego zawieszenia, pierwszym wyborem są właśnie tuleje metalowo-gumowe, które są nieodłącznym elementem układu zawieszenia. To właśnie one w pierwszej kolejności zajmują się tłumieniem drobnych drgań wynikających z jazdy po nierównościach. Dlatego też są narażone na szybką eksploatację i zazwyczaj to właśnie ten element układu zawieszenia zużywa się w pierwszej kolejności.

W zależności od samochodu, stylu jazdy, warunków podróży czy jakości elementów, tuleje mogą mieć różną żywotność. Przeważnie jednak są one niezbędne do wymiany co ok. 15 tys. kilometrów. O tym, że te elementy nadają się do wymiany, będziemy wiedzieli, gdy usłyszymy hałas podczas jazdy oraz odczujemy gorszą precyzję prowadzenia auta wynikającą z luzu na tulejach. To znak, że należy udać się do mechanika.

Tuleje brązowe, czyli niezwykła odporność i wytrzymałość

Podczas gdy tuleje metalowo-gumowe są bardzo elastyczne i gwarantują nam amortyzację, tuleje brązowe wykonane są tak, by były sztywne, wytrzymałe i odporne na trudne warunki atmosferyczne. Tego typu tuleje wykorzystywane są przede wszystkim w urządzeniach, których praca wiąże się z dużymi obciążeniami oraz narażeniem na warunki przyczyniające się do korozji. Tuleje brązowe są bowiem na to odporne, a ich właściwości sprawiają, że bardzo dobrze sprawdzają się tak, gdzie niezbędna jest wytrzymałość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *